KONTAKTA OSS

Reklamation

Det kan hända att det uppstår problem med din värmepump och när det händer är det lätt att känna sig uppgiven. Som tur är går de flesta problemen att lösa genom att göra en enkel felsökning. Läs igenom manualen du fick med vid köptillfället och se om du lyckas avhjälpa problemen själv först. Om det inte löser dina problem är du alltid välkommen att kontakta oss.

Detta gäller vid reklamation:
- Hos Konkurrens- och konsumentverket kan du läsa om fel eller brist på en vara.
- Du kan reklamera en vara inom 3 år från det att du tog emot den.
- Reklamera varan så fort du har upptäckt felet. Reklamerar du inom 2 månader från det att felet upptäcktes anses det alltid som skälig tid.

Vi en reklamation kan du kräva att få:
- Få din vara reparerad eller tjänsten åtgärdad (avhjälpande).
- Få en ny vara (omleverans).
- Få avdrag på priset.
- Du kan få hålla inne med betalningen.
- Du kan kräva skadestånd.
- Du kan få häva köpet.

Det går inte att kräva allt på samma gång. I första hand försöker vi alltid att reparera varan eller åtgärda tjänsten. Går inte detta levererar vi en ny vara. För att häva köpet och få dina pengar tillbaka behöver felet anses som väsentligt. För att ha rätt till och kräva skadestånd behöver felet har varit av sådan art att det medfört extra kostnader och förluster för dig. Kom ihåg att spara alla kvitton för utlägg och kostnader.

ENWELL Stockholm följer Allmänna Reklamationsnämndens beslut vid eventuell tvist.
Kontakta oss på stockholm@enwell.se eller ring oss på 020- 77 88 55 med information om din reklamation. Tänk på att skriftliga reklamationer är lättare att bevisa och hänvisa till. Klicka här för att komma till Allmänna Reklamationsnämnden: arn.se

 


KONTAKTA OSS:

stockholm
Vad behöver du hjälp med?


Jag godkänner att ni hanterar mina personuppgifter. Läs om hur vi behandlar personuppgifter.